foton

en helt vanlig trappa.

nu blev det lite mer spännande...

buss.

ganska cool bild tycker jag!

jag tog kortet på bilfönstret. jag o solen.

jag hade väldigt roligt på studsmattan!!:)

utsikt

utsikt från förra lägenheten.utsikt från vår balkong därvi bor nu.

semester!!!

idg är det onsda och på tisdag kl tio i nio på morronen kommer jag möta handbollslaget vid spottkoppen för att sen ta x2000 till Göteborg!!! vi kommer spela partille cup som är norra euoropas största handollscup (tror ja:P) vi kommer gå på liseberg!! ja har aldrig vait där förutt..
när vi kommer hem på söndan (kommer vi va trötta) men då kommer kajsa komma, från kisa.:) då kommer vi vara här i sthlm i nåra dar sen tar jag och hon bussen ner till henne. då kommer vi va där i nåra dar sen kommer resten av min fam och är där nåra dar till!:) sen åker vi hem och är hemma nåra dar sen drar vi uppåt i landet. vi åker till kramfors och sover där en natt hos mammas poolare sen fortsätter vi lika lång till upp till Arvidsjaur. vi kommer att bo i krokträk där mamma har lite släkt. vi kommer fiska abborar o se oss runt. när vi åker hem stannar vi  i kramfors och är där i ca en v.
ville ska gå på hockey skola där. jag kommer säkert att träffa agnes där också. det är mammas kompis barn som är lika gammal som ja! sen åker vi hem igen. veckan som kommer då ska ja på kock kollo en vecka med två gammla kompisar. det kommer nog bli kul. sen så pratade jag o frida om att jag kan komma till hennes land, ja hoppas det går..! det var allt (eller inte precis på pricken direkt) om mitt sköna sommar lov!!!♥

Jippi! Sommarlov!!<3

Hallå!! nu är det sommar lov och det är jätteskönt! vi hade skolavslutning i torsdags och vi (klass  5a) höll i avslutningen. vi sjöng två sånger. först sommarpsalm två stemmigt sen you are the sunsine. sen var det SOMMARLOV!! jag,felicia,frida och herta gick på grönan. jag och herta åkte extreeme två gånger! jätte skoj. vi köpte en bild när alla fyra åkte flygande mattan från lustiga huset. efter grönan gick vi hem till felicia och sov där. i fredas var vi på eriksdals badet. i lördass var familjen på fest hos villes kompis mammas 50 års fest.de hade en studsmatta och det ar kul!:P igår var jag med herta och badade på långholmen det var väldigt kallt i vattnt men vi badade ialla fall tr gånger!:P
i dag var jag med frida och felicia på eriksdalsbadet. vi sa till klassen i onsdas att alla som ville fick komma. sofia, frida p, lisa, amanda, alva och sara kom..meen det var kul!! frida måde dåligt och gick hem:( felicia och jag köpte varsin glass sen gick v hem till mig.  jag har bränt mig i ansiktet (det är jobbigt...:()nu håller jag i emmy för mamma ska göra välling. i helgen ska ag spela eken cup.
nästa vecka ska jag gå simhoppskola mån-tor. jag tror det kommer bli kul.
 nu måste jag göra mig i ordning för nattan. godnatt o pussokram!!:=*/ziine

SOMMARLOV!!!<3<3

Nu är det sommarlov!!! Jippi! vi slutade tors 5 juni i sofia kyrkan. vi klass 5 a höll i avslutningen. först sjöng vi sommarpsalm 2 stämmigt sen pratade prästen och rektorn sen fick niorna sina betyg. sen var det vi igen! då sjöng vi :you are the sunshine sen var det slut!!!! jag och felicia, frida och herta gick på gröna lund! det var jätte skoj. värsta bästa starten på sommarlovet. sen på fredan gick jag på eriksdalsbadet med felicia och frida och hennes mamma och mon mamma och ville och villes kompis familj.
igår var jag på fest hos villes kompis mamma, det var halv kul men de hade en studsmatta som var kul! vi åkte hem ungefär halv tio. vi köpte chips på statoil sen slocknade jag. vi var hemma tolv och nu har jag vaknat och ska äta frukost. see you later alligator..! /ziine jag vet faktiskt