klarar inte av det

jag ser på titanic till nu när de krockar i is berget. asså jag kalarar inte av det!
jag vet ändå hur det slutar så jag behöver inte kolla..
jag tycker så synd om rose(huvudpersonen) hon blir bortgift till en rik man bara för de har ekonomiska problem och tänker att allt ska lösa sig när rose gifter sig med den där rika mannen. mamman läggar allt på dottern! vill man inte att ens barn ska få det så bra som möjligt!? hon plågas i den där familjen.
nu vet ju jag att detta bara är en film men det finns sånna här människor på riktigt!
   

en sak jag tänkt på ( av typ tusen..) är att varje människa behöver kärlek. varje människa har kärlek! nu vill jag inte låta så poetisk(eller vad det nu heter..) men jag vet inte hur jag ska säga det annars.
om jag t.ex sitter på en buss och snett framför mig sitter världens fulaste människa(vad hemskt det låter:S) och jag tänker: stackars människa som ingen älskar.. men så kollar man på handen där människan bär en förlovningsring. jag tror att det finns åtminstone en människa för alla. någon måste vara den rätta, till och med för "världens fulaste människa" jobbigt om den personen befinner sig på andra sidan jorden..
kärlek behöver alla! vad vore en människa utan nån som älskar en och säger bra saker om en?? Ingenting!
ge aldrig upp, förr eller senare kommer kärleken!!
   
Från mig till er alla! en riktigt härlig Jul!!//signe♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0