Herregud!

Herregud vad tiden går alltså!! Det har redan gått 3 dagar sen det var julafton o dom tre dagarna har jag tillbringat i vår lägenhet, i sängen eller framför tven. Sammanlagt av de här tre dagarna har jag nog bara fått fem minuters frisk luft genom att gått ut på ballkongen o andats ut och in och sedan gått in igen. Det beror på att jag kännt mig hängig. på julafton hade jag ont i huvet, det dunkade liksom när jag ansträngde mig. nu här idag har jag bara lite halsont när jag sväljer, så det har lönat sig att sitta hemma. och dessutom har jag ju haft julklappar att ha kul med!!
jag tänkte när vi satt och åt julmaten på julaftonen på de som inget eller ingen har. utanför fönstret gick en fylle gubbe med tomteluva och stor säck på ryggen. inte en säck där han har julklappar till de snälla barnen utan illaluktande ölburkar han hittat i någon gammal papperskorg. Vilket liv säger jag bara! det gäller att tänka sig för innan man gör nått dumt, det gäller ens framtid!!

min julafton:
på morgonen åt jag julgröt innan vi gick till kyrkan där prästen snackade om jusus o massa sånt.
vi gick hem och jag la mig på sängen för att vila upp mig innan farmor o mårten kom o vi kollade på kalle anka.
sedan satte vi oss vid köksbordet som var proppat med massa god julmat! efter maten satte vi oss i vardags rummet samtidigt som pappa delade ut julklapparna. (jag tar julklapparna någon annan gång.)
när vi var klara var det karl bertil på tv. jag kommar ihåg att när jag var lite tyckte jag programmet var det tråkigaste på hela julafton, jag fattade inte mycket då. men det är väldigt mysigt tycker jag nu. rösterna och figurerna och handlingen e toppen! på fyran gick det en svenk komedi som hette tomten är far till alla barnen. den var hel knäpp.

nu är klockan strax i halv elva och jag skyndade på lite i texten för jag tänkte se reprisen av körslaget som går nu klockan halv elva.
see you later!//signe♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0