fördomar

idag på engelskan pratade vi om fördomar eftersom kapitlet i vår engelska bok handlade om just fördomar.
alla har fördomar mot någon eller något. varför tänker man något elakt om en person man ser på gatan?? man vet ju inte ens vem den här personen är och hur den är!
om jag t.ex som är 12 år skulle gå in på en godis affär för att köpa lite godis och en äldre man också skulle vara där och köpa godis. vem skulle tanten i kassan hålla ett extra öga på?? jo, mig. varför? jo, för att hon tror att jag ska snatta.  jag förstår dem ändå för de har säkert varit med om att just ungdomar snattat från deras affär. men måste dem kolla på en sådär??

nu såg jag att klockan är så pass mycket att det är nog dags för mig släcka ögonen och lägga mig i min mysiga säng!
god natt hälsar min katt=P//signe♥

Kommentarer
Postat av: Frida

mm,fördommar asså shit. Men tyvärr exesterar dom ju. FÖRJÄVLIGT! hhaa ha det bra signepigne puss!<3

2008-12-07 @ 10:31:16
URL: http://fridaengmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0